Followers

Tuesday, February 26, 2013

indonesia (jakarta ,puncak , bandung)

assalammualikum 

yeahh aku telah pergi indonesia 13 feb-16 feb ,,,tido kat puncak semalam ,,tido kat bandung semalam, tido kat jakarta semalam ,,,pertama kali jejak kan kaki kat negara indo ,,,serius tak sama macam yang kita dok tengok kat dalam tv ,,,kahkahkah,,,tahukah anda jakarta merupakan jem no1 kat dunia ,,tu dia! memang jem  gila ,,kereta jalan macam semut ,,,kat sana tak dok LRT macam kat kl ,,,bas ada,,,,

 ni dalam flight time ni balik kl dah ,,apa da awal2 pic dah aku letak pic balik kahkah ,,,

 suasana dalam flight ,,,berpeluang menaiki mas alhamdulillah before this aku dok naik air asia ja,,,tapi flight langkawi -kl aku naik air asia ,,sampai ja kat airport naik bas pergi klia ,,,pergi jakarta naik mas ,,balik pun mas,,balik langkawi pun mas,,,apesal tak naik garuda airlines kan,, erm,,nanti kot ,,

 disambut dengan ucapan "selamat datang bak" oh ya kl-jakarta 2 jam je ,,tak lama pun,,airport dorang comel ja kecik,,,

tahun baru tibet " tahun baru cina"

menatang ni aku beli time pergi hanoi tahun lepas ,,,selesa ja tido berbantalkan dia,,

sampai2 ja kat jakarta terus melawat taman mini jakarta dan monas tapi ronda2 ja tak turun ,,,lepas lunch terus shopping di mangga dua ,,

di mangga dua korang boleh beli kasut ,,beg,,,baju ,,semua ada dengan harga yang berpatutan ,,nak kata murah sangat tak jugak ,,,sebab ada lagi tempat yang paling murah ,,,kena pandai tawar menawar,,

lepas shopping di mangga dua terus bertolak ke puncak ,,,check in kat puncak,,

bergambar sebelum betolak ke tangkubanparahu,,sini nyaman sangat ,,sejuk ala2 macam cameron highland n genting ,,

mummy with taq name hotel di batu ,,,yang pasti ianya bukan batu bersurat ,,

masih lagi di surya indah sebelum check out ,,,
khabarnya orang2 jakarta selalu menghabiskan waktu di puncak sebab puncak sejuk ,,,

 tangkuban parahu ,,,ada lagenda tau pasal tangkubanparahu ni  legenda sangkuriang baca ni k,,



 ,,akuu comott,,,hidung kembang meluat aku,,cis,,

 dorang ni dok date elok sangat kan,,aku snap ar pic dorang,,




 hitamm dah aku,,T_T
membazir je kalau aku beli ni ,,,langkawi panas,,lagipun tak der la sejuk sangat time aku sampai tu,,



hari hari seterusnya adalah shoppingg 








sebelum ni aku ingatkan rumah mode ni jual kuih muih kahkahkah ,,rupanya rumah shopping der,,,kat sini ada macam2 jenama guess,zara la ,h n m , semua la ,,cuma yang aku konfius tu kan ,,,ori ke tak? ,,,
tapi mcm ori sebab kain cantik je ,,, malangnyaa time aku pergi tu aku ada masa sejam ja sebelum dorang tutup jadi main ambek je la ,,,,


ni kalau tak der ni tak ley shopping ler,,,dorang gelak kat aku ,,fine apa aku kisah janji aku tau harga dalam rm ,,tak der la kena tipu kan,,

 kebetulan time tu valentine

sini kain murah2

toko tiga jeans original ,,,boleh beli sehelai je sebab kehabisan uwang dong! ,,,sebelum tu yo yo o jer whatapps kak aku tanya "ang nak dak size apa " kahkah last2 tak ley beli tak cukup duit ,,,mian hae unnie  
harga memang murah berbanding kat malaysia ,,bahagian bawah ja ori atas tak, patut la awal2 sampai tu aku naik atas try la seluar zara konfius jugak kenapa ada jenama zara plak kat sini ,,time try tu kahkah butang seluar terkeluar ,,,^_^ ,,,aku buat dono je turun bawah ,,,ampun pak!

mall yang ni nama apa ntah ,,,kami jalan kaki dari hotel dengan hujan nya ,,niat nak cari spa ,,last2 lewat semua spa dah tutup,,,kat mall ni pun tak sempat nak shopping sebab dah nak tutup ,,sini semua jenama ori ,,,

sarap berdepan dengan kolam ,,,bestt di hotel sukajadi bandung

kembali ke jakarta ,,,terperangkap dengan jem ohh,,,




time sampai langkawi tengok2 ada korean air ,,besor plak tu ,,,
tu saja la trip ke indonesia ,,,adios

have a nice day ^_^

No comments: