Followers

Friday, June 22, 2012

guangzhou,shenzen ,hong kong,disneyland ( part 1)

anyong
assalammualikum

aku dah balik ,,sampai airport nahh kau! semua geng2 mak aku ,,veteren punya haha,,,tapi tak pa la kan dah  dapat rezeki pergi tempat orang tu bersyukur la ,,,jam 9 dah kena berkumpul kat airport ,,jam 11.45 baru naik flight langkawi-kl   12.45 sampai lcct,,,air asia je tak der nya nak naik mas ,,,jam 4.5 minit baru flight ke shenzen ,,dalam flight macam biasa tido ajer ,,,4 jam lebih sampai la shenzen ,,sampai2 je terus masuk hotel malam tu memang tak der apa2 aktiviti ,,bagus jugak la kan sebab penat naik turun flight ,,pic aku tak berapa ok sangat sebab pakai cemera biasa ja,,satu lagi hujan tak best terbatas ,,,some of my pic taken from my frez ipad ,, ,,now i know yang cemera ipad ni tak lawa,,hee jangan marah erk pengguna ipad,,,emosi aku plak macam tak berapa nak betul muahaha,,tak berapa nak happy2 sangat sebab aku dok teringat kat mak aku ,,ye la mak aku tak habis edah lagi aku dah bejalan ,,teringat la mak aku tido sorang2,,tapi sebenarnya tak mak aku tido dengan babyboy izz,,tak la sunyi ,,kak aku plak tido kat rumah sepanjang aku tak dok ,,

around in flight

ni view langkawi dari atas flight cantik kan,,

me and my frez

dah sampai airport shenzen

i saw my beg dilempar macam tu je ,,erm,,,nasib luggage aku tu jenis tahan lasak jugak,,

dah sampai shenzhen ,,helloo chinaa!

time balik luggage aku tak beranak tapi pregnant je  hee,,sampai2 je kat airport shenzen terus naik bas check in hotel ,,hotel yang kami menginap adalah CAA HOLY SUN HOTEL malam tu memang tak ada apa2 aktiviti ,,dok dalam bilik makan meggi ahahaha,,,

pic taken inside my room in sun holy hotel shenzen

bilik yang cantik tidur asing2,,hee

berlambak channels

day 2 HK

kul 8 lepas breakfast terus bertolak pergi HK dari shenzen nak pergi HK ada la dalam 1jam lebih kot ,,tak de la lama sangat aku lupa la 45minit kot ,,,naik jambatan ,,kalau dulu aku g beijing dia jauh dari laut tapi kat shenzen tak,,shenzen memang dekat dangan laut,,,nak pergi HK naik jambatan ,,rupanya HK ni pulau ,,ada banyak pulau sekitar dia ,,setiap pulau2 dihubungkan dengan jambatan ,,n HK sangat2 kecil ,,,tak tahu lah kecil mana kan ,,tapi guide bagitau HK ni sangat2 kecil ,,,

pic budak yang hilang semangat dengan bibir pucat ,,tsk,,tsk,,

masuk je HK kena cop pasport dah la kena jalan jauh ,,penat dengan keadaan hujan kat luar ,,dah la kena tukar bas berkali2 ,,,sebab china ni nama ja china tapi setiap negeri ada beza plak,,macam HK dia tak pakai yuan dia pakai dollar HK ,,,nak masuk dalam negeri sendiri pun kena cop la bagai kan,,,leceh tul ,,bukan kata warga asing ja kena,,warga depa pun kena ,,,
time cop tu plak kan,,kastam dorang ni teliti sikit ,,dorang tengok muka kita tenungg lama ,,tengok tahi lalat betul ke macam dalam gmbo,,,kira berapa bulu mata kita ada sama tak macam dalam gmbo,,jenuhh!,,,bila dah lepas tu ahh! legaa,,

yang korang nampak petak2 tu ,,tu dorang tangkap tiram buat makan,,

HK merupakan pengexport import yang terbesar ,,kagum aku tengok besar sungguh ,,sepanjang perjalanan hujan ,,dalam hati "tak best lah nak p disneyland macam mana hujan2 ni"

hotel the peninsula yang mewah

sebelum pergi disneyland,,,,dorang singgah kat jewellery tak beli apa2 pun sebab tukar duit hong kong sikit je,,kan ke nak pergi disneyland simpan duit la sampaikan gambar piring pun aku buat load kat orang haha,,ye la dah sampai 180 doller hk ko ingat myr10 macam di malaysia,,,180 hk kiranya duit kita 75.80,,,tapi piring kaca la bukan plastik ,,hahahaha,,

ni di apa nama ntah ,,tengok pemandangan bandar hong kong cantik gila,, nak sampai tempat ni jalan dia macam kat penang nak pergi hardrockhotel peh! tapi memang lagi curam la dari kat penang ,,dah la naik bas ,,tengok tepi walla! tapi sampai2 serius cantik view dia,,view HK city ,,kat sini la aku buat load photo piring kaca 180 HK DOLAR tu ,,haha gara2 nak simpan duit shopping kat disneyland,, sebab aku tukar sikit je,,

ni dia view hong kong city

makanan,,makan dulu before ke disneyland

ok lah nanti aku sambung yang ni dulu