Followers

Thursday, September 15, 2011

kulit kayu manis! manis sungguh hai si kulit kayu !

sejak umur makin meningkat nih makin menjadi2 eis tak suka betul la
aku sekarang menghadapi masalah jerawat hai besor la plak dia tumbuh 
tak suka betul ,,aku tak pakai apa2 produk pun ,,sekadar sabun cuci muka ,,
produk lain aku tak pakai ,,malas sebab aku sekarang tak kerja lagi ,,
masih mengharapkan duit makbapak jadi malas nak setia pada satu2 produk 
lagi satu aku tak jumpa lagi produk yang sesuai dengan aku 
dulu ada mencuba tia emilia habis nek jerawat sekitar mulut aku ,,
sepupu aku cakap "hang bagi sapa cium haa" teehee
lagi satu tangan aku tak boleh nak duduk diam kalau ada jerawat mesti nak kopek2 dia ,,teehee
lepas tuh apa lagi tinggal parut laa,,waduh!

jadi sekarang aku suka guna kaedah orang kampung 
salah satunya adalah tips dari buku 
kulit kayu manis!!!!

dorang cakap boleh menghilangkan jerawat 
aku baca dalam buku dia cakap mengilangkan parut ,jerawat dan juga bintik2 hitam,,
jadi aku pun try 


ini adalah ramuan nyaa
tak susah pun nak buat dia ,,senang jer
ampa p cari kulit kayu manis banyak2 
ampa tumbuk dalam lesung batu sampai lumat 
dah lumat ampa campurkan serbuk kayu manis tuh dengan bedak sejuk 
akhir sekali bancuh dengan air,,
jadi lah seperti gambar diatas upanya ,,
bila nak pakai sapu jer kat muka 
tapi AWAS!! dia agak pedih sedikit 
tahan kejap ajer 
aku baru jer try jadi jangan lah tanya berkesan ke tidak,,hee
baru semalam pakai,,
tapi benda pedih2 nih aku percaya yang dia bekesan ,,waahh! yakin itu perlu huhu 

dah macam rupa orang dalam pantang hee







No comments: