Followers

Monday, September 19, 2011

cerita dongeng langkawi

assalammualikom 
salam 1 malaysia 
ada ka orang india orang cina baca blog aku muahaha rasanya tak ader kan,,memang tak ader kan cakap jer tak ader
aku pernah cakap kan yang aku nak cerita pasal dongeng langkawi
ataupun kita panggil lagendaa,,
tu pun kalau ada yang baca laa,,hee kesian kat aku
tak per kalau tak baca lagi baca di sini k tu pun kalau nak baca laa

kalau korang nak tahu pulau dayang bunting dikatakan bentuk dia seperti wanita hamil sedang berbaring 
baring ke sisi la,,ramai yang cakap tasik dayang bunting tuh ada penunggu tak tahu laa betul ke tidak 
penunggu dia korang tahu apa hehe buaya putih kata dorang kalau siapa2 yang kahwin tak ader anak korang pergi tasik tuh minum air dia insyaallah korang akan dapat anak 
benda nih terbukti apabila ada laa membe kawan mak aku nih dorang dah kawin lama tapi tak dapat anak last2 dorang g minum air tasik dayang bunting nih n dapat anak 
haha dia suruh mak aku buat macam tuh jugak ,,memang tak laa bagi aku tuh kebetulan saja ,,anak tuh kan rezeki dari allah mana boleh percaya benda2 macam tuh,,tak baik k ,,
dan lagi orang cakap tasik dayang bunting tuh dalam dia sedalam pokok kelapa yang tinggggi tuh bukan yang ketot k ,,hehe,,wow korang try tengok pokok kelapa yang tinggi nuh ,,dalam sungguh 
untuk lebih info korang baca kat sini
Pulau Dayang Bunting merupakan pulau yang terbesar selepas langkawi di kedah nih info yang aku baru tahu hee

nama bandar kuah katanya dipanggil sebegitu ada kisahnya jugak katanya kuah tumpah mengalir tu yang dipanggil kuah 
semua nama2 kat langkawi nih ada kisah dia ,,pasir hitam pulak sebab pantai dia hitam pelik kan 
tapi sekarang dah tak berapa nak nampak dah sayang kan ,,kalau korang pergi pasir hitam korang boleh baca info kat situ 
air hangat kisah dia lupa la plak hehe ampun 
ha untuk lebih senang kalau korang nak tahu banyak cerita dongeng langkawi korang jangan lupa pergi taman legenda langkawi dekat situ semua dia cerita tempat tu pun cantik ,,ciap dengan replika lagi 
cerita tentang telaga tujuh 
air hangat 
pasir hitam 
kuah
paling femes sekali apa lagi kalau bukan mahsuri kan 
korang boleh baca kat sini banyak info jugak 

untuk lebih info ampa mai langkawi noh,,muhahahaha,,jangan marah ceq na,,
nih ceq bagi ampa dengaq lagu kedah mai oi ceq mai ceq mai,,
bangga aku tangok ramai yang suka lagu kedah 
video
abaikan muka laki mana ntah dalam video tuh muka orang yang buat video nih kot 
tak pa lah haha,,


ampa rajin tak hehe klik ler nuffnang tak pun churp2 
tak malu betul budak kecik nih





No comments: