Followers

Tuesday, October 4, 2011

holiday di langkawi

assalammualikum 
salam 1 malaysia 
ini adalah entry jalan2 makan angin hikhikhik
sekembalinya aku dari konvo kawan aku datang,, penat pun tak hilang lagi ha 
mulanya aku ingat nak naik bot dengan dia tapi bila pikirkan nanti susahkan orang plak nak kena antar aku dua tiga kali g jeti aku buat keputusan balik dulu dengan family aku
nanti sampai boleh  aku g ambek dia kat jeti ,,
malam tu aku kol dia suruh dia nek bas je g kuala kedah dia cakap ok dia tak kisah 
tiba2 aku dalam bot dah sampai tengah laut dapat mesej kata dia dah naik bot amboi cepat jugak dia sampai kuala kedah dari penang,,
sampai langkawi aku singgah renew lesen keta jap  yeahh!! aku dah tak payah nak tampal2 P lagi dah,,
lepas tu singgah beli lunch jap
sampai je rumah tak sempat nak panas punggung ha dia antar mesej kata dah sampai 
aku pon terus bawak keta lelaju pergi jeti hikhikhik,,
dah ambek dia aku bawak dia balik rumah dulu sebab bos kakak aku a.k.a kakak aku la hikhik,,sebab kami dah rapat dia offer nak bawak kami jalan2 aku pon on jer
pukul 3 lebih dia sampai dengan nurul yang bestnya aku nampak dia bawak bunga 
reramai jer masuk bilik aku sekali dengan mak aku dok senyum2 
last2 dorang bagi bunga wah best gilaa,,,terasa dihargaii hikhik


sebelum keluar snap pic dulu dengan bunga baru dapat 

tempat first yang kami tuju adalah 



ni lah kawan aku dari penang tuh aku panggil dia moon 

gambar2 kat buffalo park
-
-
-










tempat nih agak makan masa jugak nak masuk  tempat tu 
sebenarnya aku pun pertama kali datang tempat nih tak penah tahu pun ada tempat2 macam nih hikhikhik 
jalan nak masuk dia jalan kampung jer
kalau nak merasa cheese bautan malaysia dipersilakan 
ada dadih ,ais cream,susu dan cheese fresh dari susu kerbau hikhik,,
tempat tu sangat lah cantik ,,lapang jer dada nih ha,,hikhik,,tak der orang pon time tuh 
kami apa lagi posing sakan ambek gambar hikhik

ni kerbau albino

ni baby kerbau albino jugak,,

baru dua hari lahir nih,,comel macam kambing pon ada,,

boleh tengok dorang buat proses2 susu kerbau buat dadih ,semua lah,,tapi time kami g dorang tak buat apa2 pun,,

moon beli dadih hikhik,,tak sedap rasa dia macam tepung ,tapi yang dia pegang tu ice cream

taraaa!! sedap oo,,kecuali dadih tu

ahh,,lucah hikhikhik,,ntah apa dia buat aku pun tak taw 

untuk lebih info dan dimana tempat dia kot2 la ampa nak p kan 

lepas dah penat berposing nak bawak dia p tanjung rhu tapi sebelum tu kami singgah rumah api kat telaga harbour park http://www.telagaharbour.com/ macam biasa apa lagi posing sakan laa




sampai tanjung rhu wah agak ramai orang air laut tengah surut time tu so ramai yang ambek kesempatan jalan2 

moon dok koret pasir

nampak dorang dok jalan2 



oh! saya suka sama ini gambar
(gambar telah diedit oleh saya)

malamnya kami makan2 di wonderland food restaurant memang restaurant cina tapi cina muslim tersangatlah sedap ,,,memang tip top lah ,,dengan layanan yang diberikan tersangatlah friendly macam dah selalu pergi padahal baru pertama kali ciap tolong tangkapkan gambar lagi






haha tengok makan sampai licin ,,

ok lah ini part 1
nanti part 2 plak yer pergi pulau 

selamat malam ,,















2 comments:

Mal said...

bila laa nk sampai sna lg...
semua tempat2 dlm tuh xpnah p lg....
good info....

reyna said...

mal= haha datang saja awek dah dok ada sini suwuh dia bawak jalan2 laa,,