Followers

Thursday, October 6, 2011

holiday di langkawi part 2

salam 1 malaysia 
ini adalah entry jalan2 langkawi bersama moon
sebelum ni rina dah pun buat entry part 1 so ini adalah part 2 
yer dari bahasakan diri bercakap aku kan molek bahasakan diri dengan nama yesyesyesyes
yer mari kita mulakan pagi2 lagi kami dah bersiap sebab janji suruh van tuh ambek kat mali perdana pukul 9 
penat makin bertambah bila penat dari konvo ditambah lagi balik berpeleseran pulak seharian dan paling berdukacita sekali apabila rina terkena flu sepanjang berpeleseran akibat daripada terkena hujan agaknya 
bukan sikit2 tapi terukkk! sampai naik kepala jadi berat jer,,tapi nasib baik hari part2 nih dia dah lega 
mata pun dah jadi panda sebab tak cukup tidur malamnya dok bersembang dengan moon mana taknya kan hikhikhik,,
oh yaa! tadi cakap van nak datang pukul 9 kan ,nak pergi mana?kami berdua nak pergi  island hopping
bayar rm 25 seorang itupun harga adikberadik kalau tak rm30 hikhikhik,, oh ya island hopping ni dia pergi 3 tampat pulau dayang bunting ,tengok helang dan pulau beras basah semuanya dia berenti 1 jam tak best kan tak cukup 1 jam nak berpeleseran ,,ye la mana nak mandi lagi kan ,,mana cukup,,
_
_
tepat jam 9 van tu datang ambek kami ,ingat kan nak antar terus pergi nek bot,,rupanya ada lagi orang yang dia nak ambek dah penuh van kami semua dihantar ke jeti kecik kat awana tuh ha tangok dalam gambar tu aku panggil dia jeti kecik sebab dah dia kecik kan,,sebenarnya tak naik kat jeti pun naik redah air laut jer,,balik baru dorang lepas kat jeti
 yehaa!! naik bot cantik pemandangan dia laju oo bot tu so aku pon pegang la topi aku kuat2 hikhikhik,,
lagi gambar pulau
sampai jer dah disambut dengan kera banci aku dorang nih suka mencuri 
dah sampai masing2 menuju ke tasik dayang bunting oh! sebelum bot mendarat hikhik,,kami telah diperlihatkan amboi ayat bentuk pulau tu yang seakan2 perempuan bunting sedang berbaring yer memang nampak sah2,,
tapi yang tak bestnya aku nak mandi tapi xley mandi sebab kalau kami mandi sapa nak jaga camera n beq kami kan,,so remdam kaki jer laa,,n yang lagi tak best camera buat hal aduh!gambar nih menunjukan yang kami sedang berada di pulau dayang bunting
 dua orang kat depan tuh suami isteri yang telah membuatkan aku jeles hikhik,,erm,,mereka sangat bahagia
 ok fine!,,
 lagi gambar pulau 
moon 
aku gambar belakang sudah,,jom balik,,1 jam di pulau gambar banyak tapi aku tapis2 ler ,kat sana ampa boleh mandi manda ,macam2 ada laa,,yang paling best adalah mandi manda la kan sebab air dia tersangatlah sejuk tapi malangnya kami berdua sahaja jadi buat benda pun berdua makanya kami tidak mandi hikhik,,amboi ayat tapi tak pa tunggu akan ku datang lagi ke pulau ituuu!!
lepas tuh kami p tengok burung helang besaq2 oo,,buat sup sodap,,hikhik!
last pulau adalah beras basah 1 jam kami ditinggalkan jugak boleh mandi manda lapaq oo time nih,,nasib bek bawak roti tapi kera banyak bencibenci sebab aku takot dengan kera nih depa tak mesra alam langsung kuat mencuri haipp! tampaq tangan mau 
yer itu adalah saya yang sedang menunggu dengan harapan  ada ikan duyung jantan kan malangnya tiada
ini adalah aku pun tak taw dengaq kata nama dia doughnut lepas 1 jam kami pun balik sampai jer kat darat owh! banyak masa lagi nih ,kami balik rumah makan mandi lepas tuh terus bawak dia beli dan belah di beras terbakar  
moon cantik ang pakai macam nih kalaulah aku tinggi ,,
ini adalah keadaannya rupanya baru aku taw banyak baju jugak kat situ hikhik lama tak pernah g 
balik jer dari beras terbako kami tidor keletihan hukhuk! pukul 6 lebey baru dia kejut aku kalem kabut bangun ciap2 nak pergi mandi laut huhuhuhu,,,lama tak mandi laut tapi mandi kat gigi2 air jer,,
lepas tengok matahari terbenam kami balik 
malam tuh mak cakap adik jom makan luar oraittt! kami makan kat area2 pantai chenang jugak tapi jalan nak menuju ke airport lepas makan balik antar makayah aku kami jalan2 di chenang tengok kedai2 masuk cuci mata hukhukhuk,,

balik tidur bangun esoknya antar dia nek bot pagi,, balik rumah telentang aku tidur keletihan hukhuk 

the end


2 comments:

Mal said...

dh ok pn blogs rina..
dh xde lg half pic...
mne2 tempat sme je..
klu de monyet...
mst dasar suker mencuri mkanan..
benci3....

reyna said...

amboi dia pon benci jugak ,,hukhuk