Followers

Friday, September 16, 2011

1 MALAYSIA I LOVE MALAYSIA

siapa yang tak sayang malaysia kan semua orang sayangkan malaysia 
kalau dia tak sayangkan malaysia memanglah dia bukan manusia hehe,,
1malaysia is coming yehaa!!  sana sini nak sambut 1malaysia 
yea dekat rumah aku pun sekarang dorang dah get ready pasang pentas, bendera




kita sebagai rakyat malaysia 
apa yang harus kita buat ?
membanggakan malaysia barangkali sangatlah susah 
kalau kita adalah datoctnurhaliza untunglah kerana dia merupakan artis yang menjadi kebanggaan malaysia  
dengan imej yang bersih dia telah membawa nama malaysia ke peringkat dunia


kalau kita adalah dia berbanggalah kerana dia juga telah mengharumkan nama malaysia





mereka semua kebanggaan malaysia 

tapi kita hanya rakyat biasa yang tidak layak turun ke medan perang sebab baru nampak lipas jer dah menjerit 
kemain lagi haru biru jadinya macam mana nak pergi perang ,,

tapi banyak benda yang boleh kita lakukan sebenarnya 
semua orang mampu 
tak payah keluarkan duit 

benda yang boleh kita buat ialah jangan buang sampah merata-rata 
tong sampah kan dah di sediakan 
kita harus contohi japan sebab dorang tersangatlah pembersih 

bawak kereta jangan laju-laju ingat jalan raya dikongsi ramai 

yess say yes to this

jadilah rakyat malaysia yang sihat

jangan bunuh-membunuh ,jangan suka simbah asid disebabkan kes simbah asid pelancong takot nak datang malaysia 


jadilah seorang suami yang baik 

jangan buang anak luar nikah merata2 mereka tidak bersalah masih ramai yang mahukan meraka

jangan bunuh diri  negara korea merupakan rating tertinggi bunuh diri
biarlah malaysia berada di tangga terakhir 

1 malaysia bermaksud kita negara aman hidup berbilang kaum
jadi jangan bermusuh sesama kaum 
kan bagus berbaik-baik itulah yang dinamakan 1 malaysia

bantulah yang memerlukan seperti anakyatim,orang susah

beli barangan buatan malaysia 

sokonglah malaysia dalam apajua keadaan

kita semua adalah kebanggaan malaysia 


love u malaysia



















2 comments: