Followers

Friday, June 22, 2012

video keadaan pantai chenang dan pantai tengah langkawi


anyong
assalammualikum

video ni dirakamkan pada 6/6/2012 ,,saat malaysia digemparkan dengan laut yang mengalami air pasang yang luar biasa ,,,sepatutnya dari awal lagi aku publish entry ni tapi video pantai tengah tu tak tahu la apa proplem dia tak nak publish2 ,,tension tol aku ,,,keadaan time tu memang agak ribut la ,,sampaikan feri pun dorang tutup kejap,,island hoping pun dorang tutup buat sementara ,,nasib baik pagi tu feri jalan lagi ,,lepas la maksedara n sepupu aku balik ,,semata2 nak sambut bzday izz,,dorang cakap beralun gila,,tu yang aku singgah pantai chenang tengok ombak,,memang pelik jugak la pasang sampai ke atas ,,dah tak nampak pantai dah,,,,angin tak yah cakap la,,memang kuat sampai aku pun nak melayang jadinya,,syukur lah keadaan tu hanya sementara ,,,kalau tak parah jugaklah ,,bumi sekarang memang dah tak boleh kita jangka kan,,macam2 berlaku secara tiba2,,,

ni di pantai chenang

disebabkan video pantai tengah tak dapat nak upload aku publish pic ajelah aku akan try jugak publish video   tu ,,

 ni di pantai chenang

 pantai chenang 

pantai tengah hakis habis ,,

 pecah tembok gara2 ombak kuat

pecah habis simen

ni time tengah pasang pantai tengah 

Pengarah Pusat Ramalan Cuaca Jabatan Meterologi, Muhammad Helmi Abdullah 
menyifatkan kejadian itu adalah fenomena biasa kesan pertukaran angin dari monsun timur laut kepada monsun barat daya bermula 4 Mei lepas.

Katanya keadaan ombak turut dipengaruhi angin kuat yang bertiup dengan kelajuan 40 hingga 50 kilometer sejam yang diramal berterusan sehingga Jumaat ini.

"Keadaan laut agak bergelora pada ketika ini. Walaupun masih pada kategori pertama, nelayan dinasihati supaya tidak turun ke laut sehingga keadaan reda," katanya. - Bernama


love
reynabali

No comments: