Followers

Sunday, November 25, 2012

tuhan maha mengetahui

dulu aku selalu mengeluh ...kenapa aku berenti la...kenapa nasib aku tak seperti dorang la ...nasib aku dari kecik sampai sekarang...selalu tak sama dengan kawan....zaman sekolah tak der la nampak beza apa sangat pun...aku time dok hostel maju jugak...zaman lepas sekolah...sambung belajar...ha time tu aku rasa macam2 dugaan aku tempuh...sejujurnya aku salah dalam pilih bidang ...tapi bukan semua subject aku tak minat ....aku tak minat math...aku lebih kearah teory...lebih kepada benda2 kreatif walaupun aku tak berapa kreatif....aku selalu cakap pada diri sendiri bila aku dalam situasi yang malang...aku cakap kat diri aku...tuhan pilih kau sebab kau kuat...cuba kau bayangkan si minat tu berada kat tempat kau...mesti dia akan bunuh diri kan...aku selalu think positif...aku percaya yang allah lebih tahu apa yang terbaik buat aku...mungkin sekarang tak nampak...satu hari kau akan tahu jugak....macam aku.. sekarang baru aku nampak kenapa tuhan letakkan aku di situasi seperti dulu...semuanya dah dirancang....aku sepatutnya bersyukur bukan mengeluh....kita selalu nampak kebahagian orang lain...cantiknya dia...kayanya dia...bertuahnya dia...wah dah fames la dia...bila la aku nak jadi macam dia...kita tak sedar yang sebenarnya ramai yang jeles dengan kehidupan kita ...sebab walaupun kita tak femes...tak cantik ...kita ada kelebihan lain misalnya ...kita pandai masak...kita mungkin tak disekat oleh ayah dan ibu untuk buat pilihan...sedangkan mereka...disebabkan mereka cantik..kaya...mereka harus mengikut kemahuan mama dan papa mereka...sebenarnya hidup ni ada pro dan kontra nya...kita mungkin tak cantik tak kaya...tapi orang yang kita puja cantik dan kaya tu...sebenarnya mereka jugak ada kelemahan...ini kelebihan aku...ini kelebihan kau...jadi bersyukurlah .....berhenti mengeluh....

posted from Bloggeroid

2 comments:

Mademoiselle♥ said...

same, x suke math jugak. hahaha
n alhamdulillah skrg my course xde math. :)

reyna said...

wah,,,best tu ,,