Followers

Thursday, February 23, 2012

semakin ku susuri jalan yang panjang semakin berliku jadinya

hidup umpama roda kadang kita di atas kadang kita dibawah 
corak hidup setiap manusia berlainan tak sama
dia kaya barangkali kita miskin ,dia cantik barangkali kita juga cantik ,,hati manusia juga kita tak tahu ,,
muka cantik belum tentu hatinya juga cantik,,
masih dalam alam fasa sedang menuju ,,menuju sesuatu yang tak pasti ,,,betul kata orang kepahitan hati seseorang kita tak kan boleh rasa melainkan kita sendiri yang mengalaminya ,,,aku selalu marah orang2 yang putus cinta kenapa mesti menitiskan air mata hanya kerana lelaki ,,yer,, aku senang bercakap marahkan dorang tampa aku sedar aku telah mendalamkan lagi luka di hati dorang,,kesian dorang ,,hati perempuan memanglah seperti kapas senang ditiup angin ,,dari awal lagi aku sudah tanamkan dalam diri supaya jangan percayakan lelaki 
tapi cinta itu indah,,,indah hanyalah untuk sementara ,,kadang2 orang yang lantang bersuara menjadi kelu bila bertemu cinta,,,hidup masa depan aku dari awal2 sudah aku rancang baik2,,tapi biasalah kita manusia hanya mampu merancang ,,tuhan yang menentukan ,,
di setiap minit2 yang berlalu aku tempuhi dengan tabah ,,biarpun kadang2 aku hampir jatuh tersungkur ,,,cuma  aku tak paham dengan diri aku yang terlalu setiakan sesuatu yang bukan membahagiakan aku ,,,semua orang pernah melalui fasa2 hidup ,,menikmati fasa kegembiraan ,fasa sedih,fasa kejatuhan ,fasa kejahilan ,,hidup tak lengkap tampa dugaan ,,cuma kita perlu banyak bersyukur kerana ada insan yang jauh lebih teruk cubaan yang mesti dorang tempuhi berbanding kita,,,

the end

No comments: