Followers

Monday, July 25, 2011

BILA KAWIN AJER DUDUK ASING KESIAN MAKAYAH

sudah lumrah memang macam tu kan 
asal kawin ajer duduk asing  
anak punya lah ramai tapi bila semua dah kawin 
kawin plak dengan orang jauh2 kerja jauh2 
so memang sah2 lah kena duduk negeri dorang keje or ikot laki dorang 
sunyikan ,,??
makyah duduk lah rumah besar tuh dua2 orang 
anak2 semua pindah duduk asing 
tapi tak boley nak salahkan anak2 jugak 
dah dorang kerja jauh2 nak buat macam mana
kalau yang girl plak kena ikot laki kan 
nak tak nak makayah kena lah terima 
anak ramai macam mana pun last2 tinggal berdua jugak 
dah lah duduk rumah besar 
rumah besar pun tak guna bagi aku 
kalau last2 hanya tinggal berdua 
korang nak ker kawin tinggal dengan mak mentua ???
korang nak ker bawak makyah tinggal sekali dengan korang ??

pernahkan tengok drama suami tak bagi isteri pergi tengok family dia
walaupun si suami tuh kaya dengan harta ,kasih sayang tapi 
nak buat apa kalau nak pergi tengok mak sakit kat kampung pun tak boley 
dosa nyaa,,

sekarang tinggal aku jer kat rumah nih 
kalau aku kahwin nanti 
siapa nak jaga makayah aku ??

bukan alasan bawak jer tinggal sekali dengan aku 
orang cakap iyer ker 
aku cakap insyaallah 
lagipun kakak aku pindah dekat ajer 
aku jer yang pikir lebey huh

kalau orang bandar senang makayah dorang boley hidup sendiri tampa anak2
kalau kuat tak apa lah 
nih suami pun dah takbermaya 
si isteri hanya mengharapkan anak2 
masa untuk anak2 menabur bakti 
kita tengok siapa yang akan jaga peduli makayah  bila dorang kawin 

korang ada adik abang kakak yang dah kawin ??
tengoklah 
dah boley nampak siapa yang lebey siapa yang kurang 
jangan merungut bila anda yang lebey jaga makaayah 
nanti bila makayah dah tiada sibuk plak nak harta lebey konon dia yang jaga makayah 
sungguh tak ikhlas 

bukan nak kata yang aku baik 
bukan jugak nak salahkan orang lain 
saja jer nak luahkan perasaan 
hanya memikirkan diri sendiri makayah 

adakah makayah perlu berdikari sendiri bila anak2 sudah besar ??
tak 
anak2 pulak yang perlu ambek alih tugas jaga makayah 
masa nih lah nak balas budi kan 

syurga dibawah tapak kaki ibu 
ayah jugak 
mak ayah maafkan anakmu  ini kerna sudah banyak dosa yang dilakukan 
ampunkan aku,,,,






2 comments: