Followers

Tuesday, October 23, 2012

fakta atau auta

assalammulaikum

kecik2 dulu selalu kalau tunjuk rainbow dengan tangan mesti orang akan kata jangan tunjuk dangan tangan nanti tangan kudung derr! habis tu kalau tunjuk dengan kaki ,,kaki kudung la erk,,boleh tengok aje laa,,,tapi aku tunjuk jugak ,,sebab aku tak percaya ,,cuma yang aku heran nya tu mana datangnya pantang larang tak boleh tunjuk rainbow ,,sungguh aku dalam kehairanan ,,,

orang cakap kalau mimpi ular ada orang nak masuk meminang ,,zaman sekolah percaya jugak,,,lepas dapat tahu dari ustaz dia kata mimpi ular tu sebab ada orang nak sihir kan kita,,terus tak percaya,,seumur hidup aku sekali je aku pernah mimpi ular ,,aku mimpi yang aku tengah ada kat kawasan pantai ,,,hujung pantai kan ada batu2 bukit kan,,so aku macam duduk kat tempat macam tu la,,ada banyak sangantt ular ,,tapi ular kecik2 je,,anak2 ular ,,,banyak sangat kat bawah sampaikan aku kena duduk atas batu sebab geli dengan ular ,,lepas duduk atas batu2 kat bukit ,,aku turun bawah,,kat bawah pantai tu ada satu ular besarrr panjang gila ,,,macam tu la mimpinya,,hehe,,langsung tak best kot mimpi dok kat kayangan ka syok la jugak kan,,,sekali tu la aku mimpi pasal ular2 ni,,,oh ya orang mimpi kena patuk dengan ular ke mimpi ular yer yang kata masuk meminang tu ,,,jap2 aku rasa kena patuk dengan ular la yang kata masuk meminang tu kan,,,baru teringat la,,,sebab tu la aku tak de orang masuk meminang kan sebab aku mimpi ular bukan mimpi kena patuk dengan ular,,and yang kata sihir tu tak berapa pasti sama ada mimpi ular atau kena patuk ular ,,rasanya kena patuk ular kot,,

betul ke kalau nak tengok perempuan tu dara atau tak tengok kaki dia ,,,tapak kaki ,,,kalau tapak kaki dia merah bila bejalan ,,makna kata dia masih dara ,,habis macam mana plak dengan orang yang kulit putih padahal dah kahwin kan sah2 la bukan anak dara lagi bila bejalan tapak kaki merah2 je,,teruna lelaki macam mana plak nak tengok ar,,,satu lagi kalau perempuan tu jalan kengkang makna kata dah tak suci ,,,yang ni tak percaya sebab ,,orang kahwin tak jalan kengkang pun padahal dah tak suci apa,,,fakta ni aku dapat time sekolah ,,dorang cakap "ko nak tau girl tu pernah kena rogol tu pasal jalan kengkang"
derr! kesian dia 

menyanyi kat dapur dapat suami tua ,,,ce korang try tengok hahaha,,,

kalau mengandung kan aku heran la kenapa banyak sangat pantang larang sedangkan kalau dipikirkan secara sains memang tak masuk akal langsung ,,,kalau mengandung jangan bunuh binatang nanti kesan dia akan dapat kat anak contohnya anak akan jadi cacat,,kalau secara islam yang ni aku percaya,,,satu lagi tengah mengandung jangan tengok benda2 kuning langsung untuk elakkan dari anak dapat kuning,,,jenuh la macam ni,,nampak benda kuning je terus tutup mata ,,,kalau lampu isyarat kuning macam mana plak buat2 tak nampak erk,,,

orang kata kalau sedu kita nak besar ,,,aku dah banyak kali sedu tak besar2 pun,,,siap tak nak minum air lagi sebab nak biar sedu lama2 kononnya nak besar,,bhahahahaha,,,

demam campak sekali je erk seumur hidup ,,,aku rasa macam aku ni tak pernah lagi kena demam campak ,,,ahh! jangan laa,,kecik2 dulu dah pernah kot,,hee,,,tapi kan bila orang dewasa kena demam campak aku rasa macam pelik je,,selalu kan budak2,,

kalau nak anak twins selain daripada keturunan ,,,makan benda2 yang berkembar macam pisang kembar ,,kalau jumpa makan,,,telur kembar ,,,apa2 je la yang berkembar,,,tapi apa2 pun kalau allah memang nak bagi rezeki dapat anak kembar ,,,dapat jugak walaupun tak makan benda2 kembar kan,,

banyak lagi benda yang kadang2 buat aku terfikirkan kesahihanya,,,fakta semata2 ,,,atau auta semata2,,,

luv reynabali

2 comments:

shafiqabdshukor said...

tah le.. mungkin ad yg betul ad yg x... huhuhu

reyna said...

^_^