Followers

Friday, October 12, 2012

penat laa

assalamualaikum

kadang2 kan aku pikir betapa susahnya jadi girl ni,,,nak kena jaga kecantikan,,nak jaga kecantikan kena beli produk tu la ni la,,,adoi bukan satu nak kena jaga ,,,nak kena jaga muka,,jaga badan ,,,jaga kulit,,hari2 nak kena telan kolegen la,,suplemen bagai la,,,vitamin tu la ni la,,,hadoiii!,,,rimasss,,,macam aku ni lagi la nak kena jaga tu ni,,,,aku kan bukan pan-asian ,,,kulit aku ni jenis sensitif ya amat ,,suka naik benda asing sekarang ni suka naik menatang apa ntah,,kat body tak serius pun,,tapi dia tinggalkan parut,,memang sah2 la aku benci ,,dia jadi macam kulit terbakar,,tak besar pun ,,kecik je,,macam kena benda terbakar serius,,,aku tanya mak aku ,,aku kata nak pergi klinik,,mak aku marah2,,cakap kata alah biasa la,,kulit adik tu memang macam tu,,payah betul cakap dengan mak aku ni hee,,,memang la kulit aku ni jenis sensitif ,,,tapi aku nak tahu apa punca dia naik,,apa nama sakit ni,,,bila aku dah tahu semua benda2 ni,,senang la aku nak elak,,ni mak aku dok marah2 kata kalau aku pergi klinik jawapan yang doc bagi adalah sensitif,,,ermm! memang kat langkawi klinik doc semua sama erk,,tak de pakar kulit ke,,,susah la macam ni,,walaupun benda tu nampak macam remeh temeh tapi aku kan jaga kulit hari2 pakai losen ,,,srub body bila rajin,,,tup2 timbul plak skin proplem macam ni,,dah la tinggalkan parut ,,,cenee nak pakai bikini ,,heee! 
muka plak hari2 nak kena letak tu pakai ni,,kadang2 sampai satu tahap aku malas aku buat tak tahu je,,tapi bila timbul jerawat muka hitam,,mula la stress,,hai la perempuan,,kalau dah perempuan tu perempuan jugak ha,,,

 mereka sentiasa berada di samping saya ,,kecuali travel gila kau nak bawak semua ni ,,

telan vitamin c je,,,yang lain tak mampu nak telan sebab saya bukan pecinta ubat,,susah anak tekak ni nak masuk ubat besar2,,walaupun dia jenis softgel ,,,kadang2 telan jugak salah satu ikut nasib kalau masuk ,,masuk la,,kalau tak terpaksa la ,,harapan tinggal harapan,,nasib vitamin c tu jenis larut dalam air,,minum je n   rasa dia pun sedap,,,yang lain2 memang pakai ,,nuriz b-lotion jarang pakai dah,,kalau naik jerawat memang akan pakai,,lepas tu stop kejap,,sebab dia kan tajam sikit,,,pencuci muka sampai 2 ,,aku ni memang jenis suka try produk macam2,,selagi tak jumpa yang betul2 bekenan ,,selagi tu la,,try tu try ni,,sebenarnya bukan kira bekenan ke apa ke,,tapi bila pergi guardian semua product aku rasa nak pakai nak try,,,rosak tol aku ni hee,,

eh korang pakai produk apa erk,,ceciter sikit,,??

luv reynabali

4 comments:

Nana Lee said...

wow, banyaknyeee...kalau nana pakai satu jenis je sebab malas. haaha..

reyna said...

nana lee = rina rajin terlebeyy lebeyy haha,,sampai satu tahap malas gila gila,,

laskar pelangi said...

wah!
banyaknya produk dia:)
heeee.kita jugak simple2..sikit je produk.xreti nak melawo..hek3
duk tgh layan to the beautiful you la sekarang ni:)
tapi rooftop prince ttp bestttt=)

reyna said...

banyak aje tapi tak segak2 jugak hehe,,